Telsizle Konuşma Adabı

Günümüzde cep telefonları ne kadar üst düzey iletişim aracı olsa da bina yönetiminde operasyon telsiz anonsları üzerinden yürütülür. Anonslar yetkili kimseler tarafından takip edilir. Telefonlar bu kadar genel iletişimi sağlayamazlar. Bir yerde akıntı sızıntı varsa, telsiz ile tüm ekiplerin bundan haberi olur. Kimi zaman hassas gündemler için telsizleri dinleyen ve ekipleri organize edenler tarafından, birçok kanal, aynı anda dinlenebilir. Bu, anında ve hızlı müdahaleler için bu önemlidir.

Telsizde öncelikli kanallar haricinde, bir gruba 1 ya da duruma göre 2 adet yardımcı kanal da verilebilir. Bunun amacı, iki teknisyenin yaptığı bir çalışmada, acil kanalların bundan etkilenmemesi içindir. Çünkü burda, pano ile hat sonundaki teknisyenin "aç-kapa, değiştir, uçları kısa devre et" vs. gibi bakım iletişimi olacaktır.  

Herşeyden  önce telsiz kullanma eğitimi önemlidir. Telsiz kullanım prosedürleri yönetim tarafından hazırlanmalıdır.
Ayrıca Tekniğin olduğu gibi, temizlik ve güvenliğin operasyonuna göre değişiklikler arz edebilmektedir.
En önemlisi, 2813 sayılı Telsiz kanunu çerçevesinde ve  ilgili mevzuata göre, telsizin kaybedilmesi bildirim gerektireceğinden, personeldeki zimmetler her zaman kontrol edilmelidir. Telsizin bakımı, öncelikle, vardiyada telsizi kullanan ya da zimmetinde olan kişi tarafından bakılır. Bu gözle yapılan kontroldür. Telsizde eksik, hasarlı parça olmamalı, yere düşürülmemeli, su almamalıdır. Bu tür problemler görüldüğünde, ilgili birime durum bildirilmelidir.

Teknik ya da diğer birimlerde şahit olduğum bir olay da, özellikle güvenlik telsiz kodlarının, samimi oldukları kişilere sorulmasıdır. Bu hareket yanlıştır. Bu kodlar, güvenlik operasyonunda gizlenmesi gereken kodlardır. Bu, sizin güvenliğiniz açısından da önemlidir.

Hytera telsizleri Türkiye Distribötörü  web adresi:http://www.idealiletisim.com.tr/

 

 

Örnek Uygulama (TEKNİK):

Operasyon grubunun en yetkilisine anons geçiyoruz...
Bendeniz Otomasyondayım...

Otomasyon  :Operasyon 1, Otomasyon...
Operasyon   : Dinliyorum...

Kısa ve öz olacak şekilde anonsu geçiyorsunuz...

Elektrik grubu şefine anons:
Otomasyon :Teknik Elektrik 1 , Otomasyon...
Elektrik 1    :Dinliyorum...
Otomasyon :A kapısı bölgesi zemin aydınlatma testi için bölgeye teknisyen gönderir misiniz?
Elektrik 1    : Saat 2 de (14:00 için) gönderiyorum.
Otomasyon :Anlaşıldı. Gelince anons geçsin.
Elektrik 1    : Anlaşıldı. 
Elektrik 6, Elektrik 1.
Elektrik 6    :Dinliyorum...
Elektrik 1   :Saat 2 de Zemin kat A kapısında Otomasyon testi için bölgeye gidin.
Elektrik 6   : Anlaşıldı...


Burda ne anlatıldığını anlamayanınız var mıdır?
Kısa ve öz.
Detay anlatmaya gerek yok.

Operasyon   : Otomasyon, Operasyon 1...
Otomasyon  :Dinliyorum...
Operasyon   : A kapısı aydınlatmaları gündüz olmasına rağmen açık?
Otomasyon  :Yönetimden gelen talimet ile saat 4 te açıldı, 5 te kapatılacak.
Operasyon   : Neden?
Otomasyon  :Oprasyon, uzun  hat var mı? Cepten konuşalım...
Otomasyon  :Anlaşıldı. Arıyorum...

Ancak her zaman operasyonlarda olması gereken Bina Yönetimi (FM) projelerinde karşıma üst düzey yöneticilerin genel kanalda birbirlerine karşı ya da astlarını rencide edici şekilde konuşmasına da şahit olmuşumdur. Bu davranışın sonucu istenmeyen olumsuz, hoş olmayan tartışmalar ve hatta kavgalar da gördüm. Telsizi kullananların, bu tür gereksiz tartışmalara girmemesi de önemli bir konudur.

25.4.2017

PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.